torsdag 14 april 2011

Vid Cirkelns Slut

Denna föreställning räknar jag som den första jag var med och skrev. Jag kom med en idé 2005 till min vän Robin Muhr. Han skrev två tredjedelar av den och jag skrev resten.
Pjäsen hade premiär april 2006 och ensemblen som var ung, som jag och Robin även var, tog sig an manus med sin bästa förmåga. Så gjorde även jag som regissör.
Jag var extremt ovan att regissera något som inte enbart var komedi eller musikal vid den har tidpunkten.
Resultatet blev bra efter förutsättningar och den tiden har alltid en varm och fin plats i mitt hjärta.

Förra året var det dags igen. Min kollega som hade nuvarande grupp var av olika orsaker tvungen att hoppa av uppdraget som ledare och regissör. Så jag tog över. När jag hade lekt med dessa ungdomar i ett par veckor så kände jag att just denna pjäs skulle sitta perfekt.

Jag tog fram manuset från 2005 och en rödpenna. Sen började det strykas, skriva om, skriva nytt. Pjäsen blev lite längre och fick även 2 filmer som förtydligar hur vissa karaktärer hamnat där de hamnat.

Den nya ensemblen kan vara bland de bästa skådisarna jag jobbat med i den åldersgruppen. De har tagit sig an texterna och förvaltar dem med känsla och kärlek.
Tack för att ni levererar och ger järnet! Ni får oss att skratta, gråta, applådera och gapa av förvåning och av kärlek.

Tack så mycket! Jag älskar er!

Pjäsen har 2 föreställningar kvar. Lördag kl 15.00 och 19.00.. Kom dit och rycks med i denna fantastiska själstorm!

/Magnus G Bergström
regissör, manusförfattare och projektledare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar