fredag 29 april 2011

Avla kan han

Vad är poängen med att ha ett kungahus? Vad? Inte fan är det för PR-Värde? Hur mäter man det? Basshunter har mer PR-värde den där gamla dammig stofilen. Kalle Gurra den XII gjorde sig inte poppis hos mig för ett par år sedan när han tyckte att uteliggare inte behövde vara det om "de bara tog sig i kragen"... Jo jag tackar ja.. Den killen har verklighetsuppfattning som får en fundamentalt kristen att verka sansad och förståndig. Eller när han var nere i Brunei och sa "att här var det så bra"... Sopa!

Varför får jag bilden av en struts när jag ser det här?
Det vettigaste han har gjort är att knulla fram två snygga döttrar. Men det är nog snarare fröken Sommerlaths förtjänst. För några direkt vackra gener kan jag inte beskylla pappa för här inte.
Men jag ska inte klanka ner på kungens utseende. Det är inte hans fel att han har utstrålning som ett guppyfisk.

Det jag irriterar mig på är monarkifundamentalisterna! Att familjen Bernadotte inte vil kliva av och flytta från Drottningholm förstår väl vem som helst. Det är gått om mat, servicefolk, chaufförer m.m. Väldigt bra med pengar från staten årligen. Jag skulle inte heller vilja dra direkt.

Pengarna från staten ja... 122,7 mille är vad det kostar. I för sig bör nämnas att med dessa pengar ska han se till att alla olika slott och massa kulturskatter ska bevaras. Det är löner som ska betalas ut till sina anställda m.m. Det intressanta är att det är omöjligt att ta reda på vad pengarna går till! Det är nämligen hemligt!
VARFÖR I HELVETE DÅ!! Jag vill veta om pengarna, mina och dina pengar, går till att rusta upp slott eller om det går till att betala Disel till hans lyxbåt på revieran!
Det roliga är också att han vill ha ytterligare 5 mille för att han har fått en svärson på halsen... Daniel från Ockelbo kan ju omöjligt behöva 5 mille för att utbildas till Prins.. Och vaddå utbildas? Är man så är man, eller?
Jag ser det framför mig hur de utbildar honom i hur man skålar på rätt sätt. Hur man äter med rätt gaffel till rätt rätt och hur man knullar runt med horor på rätt sätt utan att någon får reda på det..
Jag säger inte att det är så det går till. Inte alls... Jag bara spekulerar...
Camila Hedemark var ju ingen hora heller, vad jag vet.

Är det bara jag som tycker att Abba, Roxette, ja hela musikexporten, Absolut Vodka, Sportframgångarna i vintersporter m.m. är nog och ger mer PR-värde än en gammal inrättning där man ärver arbetet och chefsjobbet av sin far eller mor? Det är helt sjukt!

Bort med skiten! Döp om Statsminister till President eller nått annat som ni gillar och så kan vi börja jobba på att vara världens mest jämnliga samhälle på riktigt istället! Nu lossas vi ju bara!

Jämställdhet... Kyss mig. Det är som Internationella Kvinnodagen. Vad ska man fira då? Att det är massor med trafficking i landet? Att kvinnor våldtas av sina grisar till män varje dag? Att rättstats-sverige fortfarande kan säga till unga tjejer att de fick skylla sig själv för att de hade för utmanande klädsel på krogen?

Nej... Bort bort bort... Britternas hov ska vi inte ens börja med... Hjälp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar