torsdag 21 april 2011

Att angöra en kofångare 2

Så här följer fortsättningen och slutet på hela den här Mekonomen-tragedin.

Torsdag
Kofångare lackades. Ska sättas på. Upptäcker att den är för "ny" i lacken för att se klok ut på en bil som är över 10 år gammal. 

Fredag
Lackfirman får bilen för att matta ut kofångaren så att den passar till bilens lack. Sen låg den på härdning i ett par timmar.

Måndag
Ingenting

Tisdag
Ingenting

Onsdag kl 16.31
Min telefon ringer.
"Hej det är Tommy. (Han heter nått annat, men han är mekaniker och virrig, så han får som straff heta Tommy)
Jag kan nu göra dig glad. Din bil är klar."
"Jag kommer! Hur länge har du öppet?"
"Jag är kvar till 16.00"
Jag tar en liten promenad till Sågvägen och så visar det sig att han har gjort följande med bilen:

1. Byte av stötdempare
2. Byte av styrleder
3. Ny kofångare, bak.
4. Nya sommardäck.
5. Hjulinställning.
6. Besikning på Carspect.

Skulle ha betalat för detta: ca 6000 kr
Betalade p.g.a att det tog 10 veckor!!: 2800 kr

Så... Mekonomen i Åkersberga... Du ÄR förlåten!

JAG ÄR FRI IGEN!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar