onsdag 13 april 2011

Da Shitlist #5

Jag har inte skrivit på ett tag p.g.a ett teaterprojekt som tar all min vakna tid i anspråk. "Vid Cirkelns Slut" heter pjäsen som jag har skrivit tillsammans med Robin Muhr... Regi av mig och Josse Sundkvist... SE DEN!!

Men nog om den. Här kommer Da Shitlist!

Aftonbladet.se
Fan vad man kan vara plottrig. Det är rörigt, irriterande och fullt av icke-nyheter! Som exempel: Här jagar Justin Beiber sin superkropp. Jag klickar på bilden, av den anledning att han var spinkig som fan på bilden. Sen så är det en text på ca 5 meningar om att han har börjat träna... och det var det... Suck!
Sen kan vi gå in på deras vääääldigt dåligt kodade bloggportal... SUCK! Den är så dåligt kodad att jag inte ens skulle kalla den för en beta.. Det är på sin höjd en tidig alfa-version... BLÄ!

Kommunalråd Elisabeth Gunnars i Österåkers kommun
Jag gillar henne som person. Hon är trevlig och rar och verkar vara en kärleksfull mamma. Godhjärtad helt enkelt.
Men som politiker har jag problem. Jag tyckte fram till för någon vecka sen att hon var helt okej för att vara Folkpartist. Men så läste jag hennes intervju i Kanalen (Österåkers lokalblaska) Där var det fullt med rent nonsens från hennes mun som bara bevisar att hon inte har koll. Hon har ingen aning om föreingsarbete inom teater. Det kändes som att hon har hämtat ALL sin info från en enda källa. Carl-Oskar Thörnros som är Kulturstrateg inom kommunen. Jag har fortfarande inte förstått hans titel. Vad den innebär.. Men det lär väl framtiden visa...

Doku-såpor
Big Brother lever och har ett existensberättigande pga en enda orsak. Unga människor älskar att se "vuxna" människor göra bort sig och bete sig som idioter. Är det ett bra sätt att visa vägen in i vuxenlivet för våra kommande generation?
Det deltagarna utsätts för är ett vidrigt samhällsexperiment som får deltagarna till psykbryt. Både inne i huset och framför allt efter, när de ser hur de har klipps och framställts. Det finns ingen psykolog som kan tycka att detta är okej att utsätta folk för det som händer i det där huset. Oavsett om det sker frivilligt eller inte. Människan fungerar inte på det sättet. Vi har inte förmågan att upptäcka oss själva vara destruktiva och korkade när vi är mitt uppe i det. Det är sånt vi kommer på efter att vi kommit ifrån masspsykosen, och kan reflektera.
Paradise Hotel är samma sak...
Det som jag inte kan begripa är hur folk vill utsätta sig för detta och faktiskt ansöker om att få vara med. Det enda jag kan se är att vi lever i ett samhälle där det enda som räknas är att "vara" någon. Att vara känd. Om det så bara är under 3 månader.. Har man "tur" får man stämpeln Big Brother-Magnus i tidningarna ett par år efteråt och kan sålla sig till skaran av "Icke-kändisar". Folk som är kända fast de inte har uträttat ett jävla skit. Runar är ett sådant lysande exempel av Icke-kändisar...
Jag hatar frossTV!!! och Runar också för den delen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar