onsdag 6 april 2011

Da Shitlist #4


Som vanligt finns det saker som irriterar värre än vad en mycket jobbig baksmälla
gör... Fast det kan aldrig irritera som en Kristdemokrat.. Men nästan..

Facebook-uppdateringar från satan
Varför envisas folk att skriva fullständigt meningslösa icke-uppdateringar? Jag kan
omöjligt vara mer ointresserad av att veta vad DU åt til frukost, eller vilkEn färg
på dagens tröja råkar vara. Faktum är att jag har svårt att de hur någon kan ha
någon som helst vilja att få läsa dessa otroligt ointressanta skitinlägg!
Vad värre är när det är folk som ger kommentarer till dessa statusar!
Status: Jag har druckit kaffe!
Svar: jag med! Vad drack du?
Aaaaaaaaaaaaa bl.a. Bl.a. Bla

Sadistlagar
Det finns en del lagar jag inte kan förstå att de existerar, mer än att vara rent
jävligta mot oss människor.
När jag och emma gifte oss sommar 2000 så ville vi ta varandras efternamn som mellan
namn. Därav heter jag Gunnerblad Bergström. Emma skulle då få Bergström Gunnerblad.
Detta gick sig icke! Bara en i paret får ta den andres namn. VARFÖR I HELVETE DÅ?!
För vem kan det bli så jobbigt att vi heter samma fast tvärt om? Det intressanta här
är ju när vi fick vår son så var det inga problem alls att han fick heta Bergström
Gunnerblad. Det gick så bra så!.... WHAT?!
Sen har vi idiotin om att vi måste i Skatteverket och alla myndigheter bokföras med
ett juridiskt kön. Man eller kvinna. Punkt. Åter igen. VARFÖR DÅ? Det finns ingen
vettig förklaring längre!  Det finns väl inget som saäger att det MÅSTE vara på det
viset? Erik Nilsson kanske känner sig som en kvinna, men har fortfarnade en penis.
Eller Sara Karlson känner sig som en man, men tänker inte operera om sig. Eller en
transperson som byter. Som lever ett hetroförhållande, men klär ut sig ofta och
parter på krogen som det motsatta könet, och kanske strular med alla typer på
skalan... Vad säger att det MÅSTE stå ett bestämt kön på. Den personen? Varför?!
Eller som Stefan Wiktorin pratar om i sitt inlägg om att Länstyrelsen inte tycker
att man ska få begravas i en annan familjs gravplats. VARFÖR DÅ?! De hade levt ihop
i 40 år! De råkade bara inta vara gifta. Det måste väl ändå vara upp till de
närmaste att få avgöra?
Varför finns lagen om att i en familj finns fest bara 2 personer som kan vara
juridiskt bindande föräldrar? varför då? På vilket sätt skulle det kunna försvåra
det för myndighter? Ja det är klart att de kan bli jobbigare vid. Tex en skilsmässa
om det är 4 föräldrar inblandade. Men så är det redan idag, i praktiken. TA BORT DEN
SKITLAGEN!
Regeringen
Sen har vi idiotism när den är som bäst. Skatteverket vill ha på uppdrag av regeringen in lägenhetsnummer på ALLA som bor i bostadsrätter eller hyresrätter. VARFÖR DÅ!? Jo.. För att ha kontroll.. Igen.. Människans kontrollbehov slutar aldrig att förvåna.
Skatteverket vill inte bara ha din adress och namn, som det är i dag och som jag inte ser några problem med. Vad jag ser problem med är att man nu vill veta EXAKT hur min lägenhet ser ut på en ritning. VARÖR DÅ?! Vad är den bakomliggande orsaken till detta? För mig är handlar det om ren kontroll, inget annat. De själva säger att det underlättar för forskning.. WHAT?! Jag har för övrigt inte lämnat in mitt lägenhetsnummer än.. De får fan jobba om de ska ha mitt, det går inte iväg frivilligt.. Får se om jag får hotbrev snart...;)
Min dator
Den dog. HELT. Plötsligt... Jag satt och skrev på detta inlägg när den bra blev svart! VA FAN!!!!! Jag har inte råd med det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar