söndag 3 april 2011

Da Shitlist #3

Som vanligt ingen rang på skiten...

Aftonbladets dåliga etta på dagens pappersupplaga.
Expressen: Al-Quida dödade svenskar som hämnd
Aftonbladet: Silvia ställer in resa-igen: Madeleine lämnas ensam.
Snacka om icke-nyheter!
Jag ser reaktionen framför mig när ansvarig utgivare Jan Helin ser vilken etta Expressen valde: "...fan..."

One-piece overaller
Vad i helvette! Allt jag ser är massa Farbror-Barbro vandra omkring offentligt! Är detta lagligt?
Hur kan man med i sina sinnes fulla bruk; 1 Köpa en. 2 Ha på den. 3. Lägga ut på Facebook en bild på sig själv iförd denna sparkdräkt. 4. Gå ut och visa sig live ute bland folk.
Detta övergår mitt förstånd.

Att döpa stormar efter otroligt mesiga namn. Alla kommer väl ihåg stormen "Gudrun" som fällde träd effektivare än vi kan klippa gräs.
Den är ju lite mer känd än stormen som kom efter, "Per"
Sen har du den amerikanska Katrina som ödelade New Orleans, eller i alla fall alla fattiga delar av stan.
Varför döps de på detta sätt? Är det för att vi ska lugna oss och inte få panik? Det fungerar inte! Jag lovar att jag skulle få panik även om en Kategori: 5-storm hette Måns-Göran, Svante eller Ulla-Berit...
Döp dem till nått som säger sanningen direkt. "Windy Death" eller "Killing Thunder"..
Fast det skulle i alla fall bara fungera i USA. Direkt översätt till Svenska låter det bara som dåliga B-Drama/Thrillers om fiskare. "Blåsig Död" och "Dödsåskan"...

Stefan Wiktorin gjorde en härlig lista för ett tag sedan.. Alla dessa listor heter det inlägget.
För att fortsätta det lilla korslänkningståget så lägger jag upp här en länk till Stefans inlägg om dessa klädesplagg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar