fredag 15 april 2011

Avtalsbrott vid slak balle?

Jag skrattade hysteriskt när jag läste denna debattartikel på Aftonbladet.se
Jag kunde inte sluta. Det var så hysteriskt.

Alla som följt min blogg vet vad jag tycker om sexköpslagen som den ser ut idag. Den menar säkert att vara ett skydd mot utsatta kvinnor, men slår så fel mot de som faktiskt vill arbeta med att sälja sin kropp. Tillfälligt eller som heltidssyssla...

Sen kom detta på det.. Ojoj.. jösses...

Utredningen för en ny sexualbrottslag som Beatrice Ask (M) har beställt har alltså kommit fram till att man ska ha samtycke från båda parter om att man vill ha sex. Men det räcker inte med ett tyst medgivande. Nej nej.. Här ska det skrivas kontrakt. Bokstavligen.. Hahaha... Oj.. förlåt.. jag vet liksom inte var jag ska börja här! Det är så hysteriskt!

Så därav min överskrift.. För som en i kommentarerna till artikeln skrev. "Om man nu ingått ett kontrakt, och inte får erektion. Har man gjort sig skyldig till avtalsbrott?
Liknande frågor stöter jag på i mitt huvud hela tiden:
Om man raggar på krogen. Ska jag ha med mig ett gäng kontrakt i fickan?
Om jag ingår trekant med min fru och en annan? Finns det en annan blankett för det?
Kommer kontraktet gå att ladda hem i pdf på Länsstyrelsens hemsida? Och kommer det då att finnas färdiga blanketter för hetro, homo, trans-sex? En annan för trekant eller flerpartsorgie?

Det här är sååå roligt!! Jag ser massa olika scenarios spelas upp i mitt intre..

"Ska du hem med på en... fika?"
"Gärna, men jag har slut på bläck i skrivaren."
"Det är lugnt. Jag har iphone-appen. Du har väl elektroniskt ID?"

Ni förstår? Jag kan hålla på i timmar med att rada upp olika sketcher i huvet.. Pröva själv så inser man att denna lag skulle vara omöjlig i praktiken att genomföra. Den skyddar dessutom inte någon. Vill jag våldta en anna person så kan man få påskrifter. Jag kan lura mig till den, eller jag kan tvinga mig till underskrifter.. Vi kan skriva på ett papper, sen när det är dags visar det sig att min partner plötsligt börjar ta till hårdare tag än vad som var avtalat.. Vad händer då? Den ena postår att det är avtalsbrott, den andra att han eller hon minsann har kontrakt...

Jag vet inte vad jag ska säga mer.. Det är så sjukt.. Så roligt, så tragiskt, så förvånande, så... så... ja.. Jösses....

Vill man fördjupa sig en aning så läser du Stefans blogg också...:)

/m

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar