måndag 2 maj 2011

Att dansa, eller konsten att flaxa

Nästa inlägg av favoriter i repris... Detta inlägg kommer från mina inlägg på helgon. 9e okt 2002... Enjoy!




Jag va på rep idag med mitt revygäng. Det va dans på schemat idag! 
Har någon sätt Magnus dansa så vet dom att det består av mycket flaxande och studsande åt alla möjliga ställen. Jag har liksom en kroppshydda som en lyktstolpe med gam-nacke. Är ni med? 
Lägg nu till musik. Inte någon balad som man hinner med, nejdå! Vi kör Adrenaline med Mendez, Ja!! För den går inte alls i typ 240 km/h!!! Man hinner för fan inte komma ur den ena rörelsen innan nästa redan är halvvägs till målet! Sen lägger ni till KOREOGRAFI!!! Jag får alltså inte studsa omkring som jag vill!!! 

Jag undrar också var nånstans som dansare lärde sig att räkna och uttala siffror. Lyssna här: En Två Tre Fyr oh!.... Vad hände med Fyra, och den där sista: oh! Va är det? Den kommer också alltid precis innan man ska sprattla  iväg i någon pose som ser skit löjligt ut... 
Sen har vi en ännu bättre: En Två Tre Sju Ått...Där ska man iväg på någon snurr och piruett som får benen att knyta sig. Vad hände med 4, 5, och 6 föresten? Jag vet inte. Vet ni? 

Och vilket jävla bensprattel sen då!! Mina ben består bara av just ben, vilket ser fantastiskt kul ut när man försöker få någon reson på stegen. Höger fram när man går åt vänster, vänster fram när man går åt höger.. Jag vet inte.. Låter det logiskt? 

Jag är inge bra på att dansa, men jag har väldigt roligt åt mig själv när jag försöker få det att funka. Jag tyckte det va jobbigt med att spela trummor och hålla koll på alla händer och fötter.. Visst.. Dansa slår trummor med ett par mil! Jag blir lika förvånad över hur dansare lyckas!! Fan...!


Magnus



PS. Jag lovar att grabbarna från Irland kommer lyckas bättre än mig, trots rullstol...


UPPDATERAT: Vill ni läsa hur Stefan Wiktorins resa genom att lära sig dansa Cats så läs här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar