måndag 28 mars 2011

Nu har jag tänkt till

Ja det är riktigt.. Akta er...

Jag måste bara fråga svenska folket (alla som bor och verkar i Sverige) en sak:

Vad är det för skillnad på att jobba som Porrskådis och prostituerad?

Jag ser inte någon som helst skillnad. Den ena får betalt av en "film"producent. Den andre får betalt av en kund, och oftast (gissar jag) är det bara en som får betalt och den andre betalar.

Men här slutar väl ändå skillnaderna? Eller kan någon bringa ljus i detta åt mig? För det vore trevligt!
Det jag inte förstår alls är hur man kan vara emot prostitution, men samtidigt konsumera porr... Här slår det återigen tilt i mitt huvud...

Jag har aldrig begått hor eller agerat på något sett inom porrbranschen. Sist jag köpte eller läste en porrtidning var ca 13 år. Sist jag såg en porrfilm längre än 1 minut var jag väl... 18-20 år kanske... Jag har helt enkelt inte dessa behov. Min fantasi räcker utmärkt.. Eller min fru....

Med det vill jag säga att jag, trots att det kan för vissa uppfattas som jag har ett torftigt sexliv, inte har något emot porr. Om det sker på ett bra sätt. DVS. Bra arbetsvilkor, frivillighet, bra betalt, fackföreningsmöjligheter m.m.
Jag har inte heller emot prostitution... Det går inte att ha det anser jag om jag kan acceptera porren... Men samma sak här. Det måste alltså vara: Bra arbetsvilkor, frivillighet, bra betalt, fackföreningsmöjligheter m.m.

Om man nu är lite påläst så vet man att i Sverige är detta en omöjlighet eftersom det är olagligt att köpa sex. Det innebär att Koppleri, Trafficing och annat otrevligt pågår hejdlöst. Enligt de undersökningar som gjorts har inte Sexköpslagen löst ett skit. Så... Vad göra?

Det var inlägg ett.... HEJ OCH HÅ!! NU SKA DET GOSAS I SOFFAN!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar