torsdag 2 februari 2012

Da Shitlist #13

Jag har under några dagar tänkt att nästa inlägg ska bli så där lagom personligt, lagom roligt, lagom långt och intressant.. Det var min bror som börjat blogga som gjorde att jag fick denna tanke...

Men så läser jag lite på dn.se och aftonbladet.se och så flippar jag ur fullständigt!

Jag blir så irriterad och så är arga GB-Gubben tillbaka i sin trygghetszon igen... Så här kommer en ny lista:

1. Jan "bakåtsträvaren" Björklund (fp)
Han är Utbildningsminister. Han är ytterst ansvarig för att få vår skola att utvecklas med samtiden och få den att utvecklas till att bli så bra den bara kan bli. Att den är modern.. Det här kan man ju lätt tro.. Men så "studsar han i soffan" när han läser att en kommun faktiskt gör just det!
Jan... Du är ju sämst!
Här är gunden till hans flipp på framtidstänkande. LÄS LÄS LÄS LÄS!

Här är hans totala flipp som är enligt mig helt uppåt väggarna!!!

Det roligaste, nej.. jag menar mest tragiska är att han inte verkar ha läst eller forskat lite vidare. Det är ju inte så att de struntar i penna och papper. De gör det bara senare. EFTER att de lärt sig bokstäverna!

Så snälla Björlund. Kolla in det här reportaget och tänk ett varv till!



















2. Konstforskare (eller vad de nu ska kallas)
Det visar sig att man har hittat en samtida kopia av Mona Lisa... Den förbryllar forskarna. De är så glada, för nu kan de studera fler detaljer i tavlan och jämföra med Da Vincis.. Eeee Det är en tavla grabbar... Det är en brud som sitter och småler lite så där erotiskt, som om hon just får en av-lapning av en av hans lärjungar medan Da Vinci målar iförd endast en genomskinlig virkad one-piece.
HUR INTRESSANT KAN DE VA!? DET ÄR EN TAVLA! PUNKT! Den har funnits ett tag nu!
Jag har sett den själv. När jag var på Louvren, typ -93 eller när det nu va... Det fanns betydligt fler andra tavlor som va betydligt mer intressanta än den där!








3.  Fotbollsfans i hysteri
Alltså... Kom igen!! Det är en jävla läderballong med 22 karlar som springer på en gräsmatta med lite vita linjer... En match i Egypten slutade med 74 döda... What the fuck! Reptilhjärna much!? Kolla in länken!

2 kommentarer:

  1. Egypten episoden har väl egentligen INGENTING med fotbollen att göra mer än att dom på just en match kände att dom ville visa uttryck för situatioonen som pågår i Regeringen om du tar å tänker efter.

    Ungefär som att jag skulle skylla all anorexi, bulimi m.m. på Filmindustrin... Det är m.a.o. ditt fel att folk svälter till sig sjukdommar med tanke på att du kastar skit på idrotten i detta fall? Eller?

    Dina vanligtvis nyanserade inlägg blir här som bortblåsta... Trist

    SvaraRadera
  2. Det är alltid svårt att bemöta kritik av någon som är anonym. Men iaf...

    Jag menar inte att du har fel, men varken du eller jag vet varför de började slåss som tokar. Det är bara en gissning från båda varför.

    Jag tog händelsen i Egypten som ett exempel på idiotin med att låta reptilhjärnan ta över. Att man kan vara besatt av en sport och ett lag till den milda grad. Visst är det så att vissa är med i s.k.a "firmor" för att få slåss. Men det är faktiskt väldigt många som är med för att slå ner allt och alla som inte håller på samma lag och andra anledningar. Det var en intervju av en medlem ur Firman Boys för något år sedan. Han sa "Jag kan döda för mitt AIK"....
    Så att det blev Egypten nu hade inte ett dugg att göra med Egypten, utan jag blev bara och är frustrerad på dumhuven som tar en sport till sådan nivå att de kan dö eller dödas för den. Jag tycker det är sjukt att tatuera in sitt lag på kroppen t.o.m. Då har det redan gått för långt.

    Har jag gjort mig tydligare?

    Jag tycker det är trist att du är anonym... Jag gillar folk som kan visa vem de är och vad de står för....

    Ha en fantastisk dag, vem du än är!

    /Magnus

    SvaraRadera