torsdag 11 augusti 2011

Da shitlist #10

Det är dags.. Det bara är det.. För nu är det lite mycket som bubblar i mig.


Tjeckiens President Vaclav Klaus
När Pride skulle äga rum i Tjeckiens Prag så hostade en av presidentens närmaste man, Petr Hájek, upp en groda:
– Festivalen är en politisk demonstration av en värld där sexuella och andra avvikelser upphöjs till dygd.


Han ifrågasatte även borgmäste Bohuslav Svoboda som gick med på festivalen. 


Vi alla förväntar sig då att en president i ett modernt land slå Petr på fingrarna... Men icke.. Han säger istället: 
”Trots att uttalandena inte var mina egna, och jag skulle förmodligen ha valt andra ord, så känner inte heller jag någon stolthet över evenemanget.”


Fuck you! Pride är viktigt och väldigt roligt! Om det arrangeras rätt vill säga.. Ja. Det var en känga till 
Pride Sthlm som sög enligt mina vänner som var där.


Englands Premiärminister Cameron
Han funderar på fullaste allvar att begränsa tillgången till sociala medier för att förhindra kravaller. 
Men snälla?! Det är ju just nu de behövs ÄNNU MER! 
SOPA! Sluta övervaka och begränsa! Kaddafi och andra idioter har gjort det. Då passar det inte! Men när man gör det själv, då är det helt okej... VA!?


Aktier hit och dit och alla världens jävla Börser
Behöver jag säga mer än att välden skulle må lite bättre med ett nytt ekonomiskt system?!
Ett förslag att börja med är att kvitta alla u-länders skulder de har till oss i-länder... Eller skrota alla skulder föresten. Börja om! Ta bort valuta och kör med byteshandel.. Det verkar ju vara det enda som inte skapar bostadskriser... ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar