tisdag 10 maj 2011

SL är vän med satan

Va underbart det är att åka kommunalt! Man kan spara på miljön och man kan samåka och ha det så trevligt... I helvete heller! 
Jag e 199 cm lång... För att vara extra tydlig så innebär det att jag e lång... 

Hur många har sett en 2 meter lång människa fälla ihop sig i sätet som har en storlek som är beräknat för en kines med mindrevärdeskomplex?! 
Nä.. Tänkte väl det.. Det ser för djävla löjligt ut... 


Hur tänkte dom när de byggde bussen? Jag får bara inte in benen! Men jag har löst det. Jag använder mig av två säten på bussen. Det är skitsmart tills det kommer en kärring på 55 som bara MÅSTE välja att sitta i det sätesparet som jag just ockuperar!...
Snäll svensk som man är så säger man inte till att man är en anatomisk feldimensionerad människa utan man bara ler och flyttar upp knäna till haknivå för att få plats på ett säte istället... Far åt helvete... 
En annan fascinerande tanke är att antalet säten är konstant oavsett storleken på bussen. Man har klämt in exakt samma antal. Man skiter blanka fan i att en vanlig buss är kortare än en ledbuss.. Att försöka fälla ihop sig för att sitta i de bussarna skulle bara inte falla mig in längre. Jag gjorde nämligen det för ett par år sedan... När jag kom fram till min hållplats va chauffören tvungen att använda kofot för att benda loss mig!!! Sen hade benen somnat ända upp, skinkorna var totalt förlamade de också. Jag var tvungen att ha hjälp av chaffisen för att ta mig ut. Sen låg jag på busshållplatsens bänk och skrek när blodet började rusa tillbaka igen. Det kändes som någon hade hällt ner kvicksilver i ådrorna. Fy fan!

En annan intressant tanke är när man sitter på Roslagsbanan och man har ett eget ”bås” för sig själv. Ja ni vet? Sätena är delade så att de sitter 2 och 2 mot varann? Precis som på tunnelbanan. Det roliga är när man sitter helt själv i vagnen och en man stiger på och sätter sig i samma ”bås” som du sitter i!...
Då dyker några frågor upp...
1. Är han bög?
2. Är han sinnesförvirrad och behöver hjälp?!
3. Har jag varit på fest igen och borde känna denna vilt främmande pendlarmarrodören? 

Finns det inget värre än när ett gäng dagisbarn kliver på din vagn och alla ungarna, som är 30 stycken i antal, sätter sig runt och i ditt bås! 

Eller när du ska byta linje och du springer över rälsen för att man ska hinna. Ser att dörren är öppen. Att konduktören står där och signalerar till lokföraren att stänga dörrarna. Konduktören går in i vagnen man kastar sig fram när dörren går igen framför näsan på en och man ser konduktören på andra sidan fönsterrutan vinka åt en med ett elakt leende. Det är då man funderar på om det inte är värt att bli vandal och sparka in fönstret och rycka ut konduktören i håret! 


Jag har tack och lov skaffat körkort nu. Så de gånger jag nu mera åker kommunalt så har jag antingen min son med mig i barnvagn eller jag är full... Då bryr man sig inte så värst mycket. Tidsuppfattning, koordination  tyngdlag.. Ni vet, sådant som annars är så viktigt, det får en mindre plats i ens medvetande vid dessa tillfällen. Det gäller även när man har sonen i barnvagn. Han är en jäkel på att trotsa både tidsbestämmelser och tyngdlag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar