fredag 3 juni 2011

Da Shitlist #8

Man kan ju säga att nu kommer några korta snabba saker jag irriterar mig på...

Kofi Anan
Han vill legalisera droger. Inte så att han bara vill legalisera hasch eller gräs.. Nej nej.. Allt... Alltså.. Suck.. Ingen av de som är med i den lobbygrupp han representerar här kan omöjligt upplevt droger på nära håll. Det har jag. Jag har inte tagit själv, men jag växte upp på ett vårdhem som jobbade efter Hasselamodellen. Jag är absolut ingen fan av den typen av behandling. Inte med far heller längre. Han var föreståndare där. Han har ändrat åsikt. Jag har människor som finns i min absoluta närhet som har eller tar droger. Jag vet. Men i alla fall... Nej! Är mitt svar på det här. Det är så dumt så dumt...
Det intressanta är att de tror att kriminaliteten skulle minska... Hahahahaha! Ja.. Jösses! Tvärt om din jävla jubel idiot! Tvärt om!
I Nederländerna har man infört lag för turister MOT rökning på Coffee Shops för att MINSKA kriminaliteten! Medborgarna kommer vara tvungna att vara registrerade medlemmar för att få dra i sig en spliff. Så alltså har man till och med börjat haja där att det inte var så bra..

EHEC - smittan
Egentligen är inte den i sig något som kvalar upp på min shitlist. Men att de inte ser det uppenbara i denna artikel. De som har smittats har tydligen käkat gurka i Tyskland... typ.. Det säger att kvinnor är de som drabbats i större utsträckning av smittan... Ja!!.. Det är väl klart! De äter ju mer sallad än vad män gör! Eller? Är ni dumma i huvet?! Hallå?!

DN.se
Nu får ni som annars är en bra tidning en släng av mina sparkar. För det här är inte en  nyhet! Det är bara ett försök att skrämmas och på det viset få läsare och i det ledet få annonsörer. Det är inte okej! Det är inte att skapa nyheter!
Med stor svart text skriva på första sidan "Det kan hända igen" - angående självmordsbombaren från i julas.. Det är INTE att skriva nyheter. För är det kriteriet som gäller.. Ja då kan jag också starta tidning.

På arga-gb-gubbens-nytt.se: "Idag sol. I morgon kanske solen är kvar.", "Kvinna blev våldtagen, det kan hända igen" eller "Igår blev det storm, det kan hända igen"...
SLUTA SKRIV SJÄLVKLARA SAKER!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar